Výkup na jedničku

Volejte zdarma 800 193 193


Budou výrobci automobilů měnit palladium za jiný kov, poté co dosáhne svých rekordních hodnot?

26.10.2018 13:17

Budou výrobci automobilů měnit palladium za jiný kov, poté co dosáhne svých rekordních hodnot?

V tomto týdnu ceny palladia dosáhly rekordní výše a zvýšila se prémie nad sesterskou platinou, což nakonec povzbudilo výrobce automobilů k přesunu na platinové katalyzátory, uvedli analytici.

„V tom to roce, kdy došlo ke ztrátám u většiny ostatních komodit, byla rally (prudký růst ceny) v palladiu výjimečná,“ řekl SP Angel. „Je to jeden z hlavních kovů, který je ne nejvyšší úrovni a ceny se za poslední dva roky téměř zdvojnásobily.“

Zatímco úterní rekordní výše 1 137,30 $/oz, ceny Nymexu v prosincovém palladiu stále drží většinu svých nedávných zisků. Spotová cena tohoto kovu byla v úterý téměř 1 150 $/oz.

Přestože růst cen za poslední dva dny byl doprovázen vysokým objemem obchodů – včera bylo obchodováno 60 % více futures (typ termínovaných obchodů) než byl průměr v tomto roce – trh s palladiem je v současné době velmi těsný a velmi nelikvidní,“ uvedli analytici Commerzbank ve výzkumu.

Primární průmyslové použití kovů platinové skupiny je pro katalyzátory automobilů. Historicky bylo palladium levnější, a proto se používalo pro benzinové automobily. Platina byla dražší, ale vyžadovala se u vozidel poháněných naftou. Již více než rok je však palladium dražší, a proto analytici uvádějí, že výrobci mohou místo toho začít s posunem směrem k platině.

Trh s palladiem se v letech minulého století dostává do deficitu nabídky, zatímco podle platforem sestavených většinou analytickými firmami dochází k mírnému přebytku platiny.

„V důsledku silného vzestupu palladia se cenová mezera palladiem a platinou rozšířila na více než 320 dolarů za trojskou unci,“ uvedla Commerzbank. „To by mohlo způsobit, že výrobci autokatalyzátorů zase budou uvažovat o použití více platiny v jejich katalyzátorech.“

SP Angel (finanční makléřská firma) nabídl podobný názor.

„Rally zvyšuje riziko, že automobilový průmysl, největší uživatel palladia se bude snažit snížit spotřebu a namísto toho použít více platinových katalyzátorů,“ řekl SP Angel. „Je to 17 let, co palladium naposledy bylo takto drahé oproti platině.“

„Oba kovy se používají v různém množství v různých typech motorů, v závislosti na účinnosti a ceně. Automobilový průmysl snížil spotřebu palladia o téměř 50 % během dvou let do roku 2002, poté co ceny vzrostly a zvýšily nákup platiny o 37 %.“

Zdroj: Kitco; https://www.kitco.com/news/2018-10-24/Will-Automakers-Switch-Metals-After-Palladium-Hits-Record-High.html


Akce týdne 12.11. - 17.11. 2018

Autobaterie, olověné akumulátory, gelové baterie

16 Kč/kg

17. listopadu je otevřeno

Vážení zákazníci, v den státního svátku, 17. listopadu 2018 je na všech našich provozovnách otevřeno dle běžné sobotní otevírací doby.

Hledáme další kolegy

Více informací naleznete na stránce kariéra.

Ekologická likvidace autovraků

Provádíme ekologickou likvidaci autovraků. Vystavíme doklad nutný k vyřazení vozidla z registru vozidel. Za kompletní autovrak při vlastní dopravě na provozovnu vyplatíme 1 200 Kč. Doklad vystavujeme od pondělí do pátku, každý den od 7.00 do 15.30. Více informací je dostupných na stránce Výkup autovraků.

O společnosti

Naší hlavní oblastí je kovošrot a výkup druhotných surovin. Jsme společnost zabývající se výkupem železného šrotu a barevných kovů. Vykupujeme také autovraky, katalyzátory, papír a drahé kovy.

Více o společnosti

Kde nás najdete



Jsme ryze
česká firma

Jsme členem Sdružení
výkupců druhotných surovin

Projekt On-line propojení pracovišť firmy Barko, s.r.o. je spolufinancován evropským
fondem pro regionální rozvoj a ministerstvem průmyslu a obchodu.
Počet přístupů: 2854682

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

© 2018, Barko, s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Vytvořila eBRÁNA s.r.o.

Nahoru ↑