Jak oživit čínský ocelářský průmysl? Většími škrty v kapacitách, radí odborník
Ocelářský sektor v Číně stagnuje. Do boje proti stagnaci proto čínské úřady vytáhly plán na omezení produkce oceli. Plán počítá s tím, že v příštích pěti letech by mělo dojít ke snížení produkčních kapacit ocele o 100 až 150 milionů tun tím, že se uzavřou nízko účinné výrobní kapacity. Jenže podle některých ohlasů ani to nemusí stačit k tomu, aby se ocelářský průmysl dostal v Číně znovu na nohy.
Čína stupňuje své úsilí o řešení cenových propadů v průmyslových sektorech strategií v podobě omezování výrobních kapacit. V ocelářském sektoru tím, že se uzavírají až stovky tzv. „zombie" oceláren. Úřady mají ale připravenu potřebnou hotovost na podporu propuštěných zaměstnanců ze sektoru. K dispozici je 100 miliard jüanů (15 mld. USD) pro zvládnutí vlny propouštění v odvětví ocele a těžby uhlí. Místní vlády v Číně proto žádají o finanční pomoc, jakmile dojde k uzavírání „zombie firem".
Úřady by ale neměly používat peníze k vyřešení problému nedobytných pohledávek uzavíraných společností. Čínská Asociace železa a ocele uvedla, že zadlužení velkých oceláren vzrostlo o 1,6 procenta na 70,1 procenta v roce 2015 na celkovou hodnotu dluhu ve výši 3,27 bilionů jüanů. A podle některých ohlasů bude sice tento dluh postupně vyřešen, ale je jisté, že se na něm budou podílet i čínské banky. Věc má ovšem své ale. Agentura Reuters citovala Zhanga Wuzonga, vedoucího speciální „ocelářské“ komise v provincii Shandong, podle kterého problém spočívá v nastavení rozsahu uzavíraných ocelářských kapacit.
Aby aktivita státu měla smysl, bude proto podle Wuzonga potřeba uzavřít ocelářské kapacity na úrovni zhruba 400 milionů tun. A to prý hlavně kvůli tomu, že čínská poptávka po oceli neustále klesá. Důvodem jeho odhadu, i přes pokračující urbanizaci v Číně, je to, že tamní města již nyní trpí obrovskými přebytky kapacit bydlení a výstavba infrastruktury, včetně silnic a železnic, je již více méně dokončena.
Statistiky říkají, že čínská produkce oceli vykázala za rok 2015 hodnotu 803,8 milionů tun, šlo ovšem o vůbec první pokles objemu výroby od roku 1981. Ekonomičtí analytici proto říkají, že sektor se nyní dostal na vrchol své produkční kapacity. Zhang Wuzong pro Reuters uvedl, že jeho odhad vývoje segmentu počítá s propadem domácí produkce oceli kolem 5 procent ročně v příštích pěti letech a objemem výroby do konce desetiletí na zhruba 600 milionů tun oceli. Podle jeho propočtu tak plán na omezení výrobních kapacit ve výši 100 až 150 milionů tun nemusí stačit. „Vhodnější by bylo omezení o 300 až 400 milionů tun,“ upřesnil Zhang Wuzong.
Zdroj: Patria.cz, http://www.patria.cz/zpravodajstvi/3149420/jak-ozivit-cinsky-ocelarsky-prumysl-vetsimi-skrty-v-kapacitach-radi-odbornik.html
Doplňující obsah
Akce týdne 30. 1. - 4. 2. 2023
Hliníkový plech
32 Kč/kg
Výkup kovů nově také v Olešné
Více informací ve zpravodaji
Hledáme další kolegy
Více informací na stránce kariéra
Ekologická likvidace vozidel
Odvoz autovraku k ekologické likvidaci objednávejte na telefonním čísle 730 899 409.
O společnosti
Naší hlavní oblastí je kovošrot a výkup druhotných surovin. Jsme společnost zabývající se výkupem železného šrotu a barevných kovů. Vykupujeme také autovraky, katalyzátory a drahé kovy.
Kde nás najdete
![]() |
![]() Jsme ryze česká firma |
![]() Jsme členem Sdružení výkupců druhotných surovin |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek
© 2023, Barko, s.r.o. – všechna práva vyhrazena
Vytvořila eBRÁNA s.r.o.