Výkup na jedničku

Volejte zdarma 800 193 193


Indonéský měděný obr asi dostane další šanci

27.07.2017 10:08

Indonéský měděný obr asi dostane další šanci

Indonéský obří měděný důl Grasberg (druhý největší tohoto druhu na světě) má zřejmě šanci na pokračování svého provozu. Indonéská vláda i vlastník dolu, společnost Freeport, potvrzují snahu o dohodu na tomto pokračování.

„Indonésie je blízko k dohodě s Freeport McMoRan Inc. o její dlouhodobé budoucnosti v zemi, ale klíčové otázky je třeba vyřešit ještě předtím, než americký těžař obdrží nové povolení k provozování svého velkého měděného dolu,“  řekl dnes generální tajemník indonéského ministerstva pro energetiku a přírodní zdroje Teguh Pamuji.

Akcie největšího veřejně obchodovaného měděného těžaře na světě dosáhly v úterý 16měsíčního maxima poté, co Freeport uvedl, že v rozhovorech bylo dosaženo pokroku s cílem vyřešit jeho nákladný spor o povolení k další těžbě. Indonésie souhlasila se zvláštním povolením na těžbu pro Freeport pro jeho důl Grasberg v provincii Papua do roku 2021. Po dokončení bude Freeportu povoleno požádat o dvě desetiletá prodloužení povoleného těžby pro Grasberg po roce 2021.


Důl Grasberg v indonéské provincii Papua, zdroj: http://www.mining.com/wp-content/uploads/2014/10/bingham-1-300x179.jpg

Obě strany mají do konce října, kdy vyprší platnost vývozního povolení Freeportu Grasberg, uzavřít dohodu o zvláštním povolení k těžbě. Podle Pamujiho nebyla tato dohoda dosud podepsána, protože zbývá dořešit ještě některé záležitosti.

Co tedy zbývá dořešit?

Pamuji, který stojí v čele vládního týmu, který má rozhovory s Freeportem na starosti, uvedl, že existují ještě čtyři oblasti, které zbývají k dořešení.

Freeport a ministerstvo financí se musí vyjádřit k požadavku, aby společnost odevzdala 51 procent akcií dolu indonéským vlastníkům. Obě strany musí rovněž projednat dohodu o fiskální stabilitě, která by zaručila platby daní a licenčních poplatků. Tuto dohodu chce Freeport ještě předtím, než se obě strany dohodnou na odstoupení od současné smlouvy.

Obě strany musí také uvést, jak budou operace prodlouženy po skončení platnosti zvláštního povolení a také se dohodnout výstavby hutě v lokalitě Grasberg, která je druhým největším měděným dolem na světě.

„Není tam žádná jiná možnost,“ řekl ministr energetiky a přírodních zdrojů Ignasius Jonan v rozhovoru v úterý v Houstonu. „Pokud k tomu nedojde, je to v pořádku, ale pak Freeport nebude moci nezpracovanou surovinu exportovat.“ Generální ředitel společnosti Freeport Richard Adkerson v úterý varoval, že společnost je připravena vzít spor do arbitráže, pokud jednání selže, ale uvedla, že žádná strana nechce tento výsledek. „Existuje vzájemný smysl pro optimismus,“ řekl Adkerson analytikům v konferenčním hovoru.

Zdroj: Reuters

Zdroj: kitco.cz, http://www.kitco.cz/indonesky-medeny-obr-asi-dostane-dalsi-sanci/


Akce týdne 14.5. - 19.5.2018

Nerez nemagnetický min. 18/8

28 Kč/kg

Hledáme nové kolegy

Aktualizovali jsme nabídku pracovních míst. Více informací naleznete na stránce kariéra.

Ekologická likvidace autovraků

Provádíme ekologickou likvidaci autovraků. Vystavíme doklad nutný k vyřazení vozidla z registru vozidel. Za kompletní autovrak při vlastní dopravě na provozovnu vyplatíme 1 200 Kč. Více informací je dostupných na stránce Výkup autovraků.

O společnosti

Naší hlavní oblastí je kovošrot a výkup druhotných surovin. Jsme společnost zabývající se výkupem železného šrotu a barevných kovů. Vykupujeme také autovraky, katalyzátory, papír a drahé kovy.

Více o společnosti

Kde nás najdete



Jsme ryze
česká firma

Jsme členem Sdružení
výkupců druhotných surovin

Projekt On-line propojení pracovišť firmy Barko, s.r.o. je spolufinancován evropským
fondem pro regionální rozvoj a ministerstvem průmyslu a obchodu.
Počet přístupů: 2702489

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

© 2018, Barko, s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Vytvořila eBRÁNA s.r.o.

Nahoru ↑